Regulamentul National de limitari de viteze al replicilor

Aici avem regulamentul national airsoft nemodificat.
Post Reply
User avatar
Repsol
Posts: 1446
Joined: 24 Jun 2013 14:58
Location: Oradea
Contact:

Regulamentul National de limitari de viteze al replicilor

Post by Repsol » 09 Sep 2014 14:21

Obligatoriu pentru TOTI cei prezenti, ca inainte de fiecare meci sa asculte cu atentie explicatiile/regulile jocului ce va urma (fara chestii de genul: "eu nu vin sa ascult ca stiu deja"); daca exista neintelegeri este datoria celui ce nu a inteles sa intrebe pt. ca nu avem nevoie de oameni care strica jocul doar pt. ca le este lene sa asculte un briefing).

Acest joc este jucat ca relaxare si hobby (nu scapat de nervi si istericale) se joaca intr-o atmosfera placuta inconjurat de oameni pe care poti linistit sa-i numesti prieteni.

Pe parcursul acestui regulament, se vor intalni cateva cuvinte specifice, pentru care consider ca este cazul sa aducem si niste:

1. Definitii:


Clasa - se refera la rolul pe care il joaca arma+jucatorul. Exista 4 mari clase:
1.a. Infanterist ( =puscas=rifleman) Iti place sa joci airsoft cu destule bile in incarcator, nu vrei sa te chinui sa ochesti cu catarea sau dispozitivul optic de fiecare data. Iti place sa tragi in toti inamicii pe care ii intalnesti, oricat de multi ar fi ei, vrei sa te distrezi cat mai mult la airsoft
1.b. DMR ( =designated marksman=tintas) Preferi sa tragi doar cand ai tinta incadrata in dispozitivul de ochire, joci mai mult pe foc semi-automat si fiecare bila din incarcator conteaza. Ai inceput sa alegi tintele in functie de prioritati, si sa nu angajezi grupuri mari decat daca ai certitudinea ca poti castiga
1.c. SAW ( =Squad Automatic Weapon =Heavy weapons guy= mitralior) Toti conteaza pe tine sa tii inamicul sub foc de supresie. Uiti sa ridici degetul de pe tragaci, si consideri ca 4 kilograme reprezinta greutatea unei truse de farduri. Bilele sunt un accesoriu la fel de important ca aerul. Tragi in orice directie trag si colegii tai.
1.d. Sniper ( =lunetist =sharpshooter) Ai o obsesie pentru headshoturi, intotdeauna cand bate vantul stii cat de departe fata de centrul lunetei o sa cada bila, tragi doar in cine trebuie sa tragi, si incerci sa faci asta fara sa atragi atentia inamicilor

m/s (metri pe secunda) - se refera la viteza. In cazul nostru inseamna viteza cu care o bila de 0.20 grame paraseste replica de airsoft, cand are hop-up-ul dat la minim. Se vor trage minim 5 lovituri cu replica respectiva. Se accepta o abatere superioara TOTALA fata de clasa dorita de pana la 5m/s la 5 lovituri.

Decizia organizatorilor va fi finala. Daca aveti dubii in legatura cu performantele armei proprii si rezultatul la cronograf, consultati un specialist inainte de a veni la event(uri).

Exemplu de masurare:
Pentru 125m/s vitezaza maxima admisa:
Loviturile 1-5: 126 m/s -> OK!
Lovitura 1: 130; Loviturile 2-5: < 125 -> OK!
Loviturile 1-5: 127 m/s -> OUT!

Minimum Engagement Distance (MED) - inseamna distanta minima de la care un jucator are voie sa traga. Sub aceasta distanta, NU SE VA TRAGE.

incarcator - acel dispozitiv care tine bilele pe care replica le poate trage. Ele sunt clasificate astfel, in ordine crescatoare:
real-caps/low-caps = incarcatoare care imita perfect sau sunt apropiate de capacitatea celor reale
standard caps / mid-caps = incarcatoare cu un arc in spirala in interiorul lor, fara rotita, capacitatea lor este de obicei in jurul a 70-100 de bile.
High-caps = tot ce sare simtitor de 100 de bile . Caracteristica principala este rotita de sub ele care permite retensionarea arcului ce impinge bile spre receiverul din replica.

SEMI ( =Semi auto =semi automatic) - se refera la capacitatea unei arme de a trage o singura bila la fiecare apasare a tragaciului. Pentru a putea trage urmatoarea bila, este necesara intai eliberarea tragaciului, si apoi inca o data reluat procesul de apasare.

FULL AUTO ( =full automatic =foc automat) se refera la capacitatea unei arme de a trage in continuu atat timp cat tragaciul este apasat. Focul automat se intrerupe numai in momentul in care tragaciul este eliberat, arma ramane fara baterii sau incarcatorul este gol.

BURST ( =burst fire) se refera la capacitatea unei arme de a trage 3 bile in momentul in care tragaciul este apasat. Dupa cele trei bile, tragaciul trebuie eliberat, si apasat din nou, pentru a relua procesul.

2.Limitari viteza si capacitate arme:
Aceste categorii si distante sunt orientative, si speram ca se va incerca respectarea lor. Nimeni nu este obligat sa vina la airsoft cu o ruleta in buzunar, dar, sa fim seriosi, intre 1m si 15m exista o diferenta vizibila cu ochiul liber.

A. max 110 m/s - orice clasa, Minimum Engagement Distance 1m, incarcatoare cu capacitatea maxima Mid-Cap
B. max 110 m/s - SAW, MED 1m, orice fel de incarcatoare

C. 110 - 125 m/s - orice arma, MED 7m, incarcatoare cu capacitatea maxima mid-cap
D. 110 - 125 m/s - SAW, MED: 7m, orice fel de incarcatoare

E. 125 - 140 m/s - DMR, long arm, semi-only, low-cap sau bolt action, MED: 15 m
F. 125 - 140 m/s - SAW, MED 15m, box/drum/cmag only

G.140 - 160 m/s - D2 semi auto snipers, semi auto, MED 25
H.140 - 175 m/s - snipers, bolt action only, MED 25

Cu alte cuvinte, jucatorii pot sa-si aleaga rolul si restrictiile asociate:

Puscas - incarcatoare cu capacitate maxima Mid-cap
P1. max 110 m/s, Minimum Engagement Distance 1m,
P2. 110 - 125 m/s, MED 7m

SAW - orice fel de incarcatoare
S1. max 110 m/s - SAW, MED 1m, orice fel de incarcatoare
S2. 110 - 125 m/s - SAW, MED 7m, orice fel de incarcatoare
S3. 125 - 140 m/s - SAW, MED 15m, box/drum/cmag only

DMR - Arma lunga, low-cap, semi-auto only
D1 Arma lunga, nu se accepta SMG
Incarcator: low-caps/midcap
Lungime minima a tevii externe: 18 inches/45,7 cm fara a include flashhider, amortizor sau prelungitor de teava. Masuratoarea se va face de la 'fata' magului pana la sfarsitului tevii externe, la filet daca exista.
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 2x.
Obligatoriu side-arm cu viteza <110m/s
Viteza 125 - 140 m/s, MED: 15 m, semi-auto only


D2 Snipere semi-automate
Acceptat doar replici de: Barrett (M82-M99), PSG-1, M14 EBR
Incarcator: low-caps/real-caps/mid-caps modificate sa aiba maxim 30 bile utile, sa nu se poata fizic baga mai multe bile in el.
Lungime minima a tevii externe: 18 inches/45,7 cm fara a include flashhider, amortizor sau prelungitor de teava. Masuratoarea se va face de la 'fata' magului (marginea magului dinspre teava) pana la sfarsitului tevii externe, la filet daca exista.
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 3x.
Obligatoriu side-arm cu viteza <110m/s
Limitare single-fire-only fizic sau din Mosfet
Viteza 140 - 160 m/s, MED: 25m, semi-auto only

Lunetist - bolt action

L1. max 110 m/s, MED 1m, bolt action only
L2. 110 - 125 m/s, MED 7m, bolt action only
L3. 125 - 140 m/s, MED 15 m, bolt action only
L4. 140 - 175 m/s, MED 25m, bolt action only

SAW (B, D si F)
Incarcator: High-caps de tip box, drum sau c-mag pentru autenticitate, se pot folosi si high-caps standard, optional( mai putin pentru clasa S3 unde drum/box/cmag este obligatoriu. Bipodul este OBLIGATORIU pentru toate armele considerate SAW/LMG.
Replici considerate SAW-uri sunt urmatoarele:
- Stoner 63(XM22)/Stoner 63A(XM22E1) LMG
- FN Minimi/M249 PIP/M249 Para/M249 SPW/Mk 46 Mod 0/ Mk 48
- M60/M60E3/M60E4 (Mk43 Mod 0/1)
- PKM/PKP (nu exista varianta airsoft in momentul elaborarii acestui regulament)
- RPK/RPKS/RPK-74/RPKS-74/RPK-74M (derogare datorita lipsei PKM/PKP, cand o sa apara pe paita, o sa fie inclus la S1/S2 ca si MG36)
Capacitate de foc: full auto

DMR (D1, D2)
Incarcator: low-caps
Lungime minima a tevii-45,7cm
Capacitate de foc: doar SEMI
Obligatoriu dispozitiv optic cu magnificare pe replica minim 2x(D1)/3x(D2)
Obligatoriu side-arm cu viteza <110m/s
Limitare single-fire-only fizic sau din Mosfet (D2)


Puscas1 (P1):
Incarcator: capacitate maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 110m/s

Puscas2: (P2)
Incarcator: capacitatea maxima permisa mid-caps
Dimensiuni: Lungimea minima a tevii-20cm
Capacitate de foc: Orice
Viteza maxima: 125m/s

Sniper (L1-L4):
Incarcator: Real cap, sau cat mai apropiat de real cap
Dimensiuni: Orice
Capacitate de foc: doar SEMI (cough, daca se poate numi asa)
Viteza maxima: 175m/s
Numai pusti Bolt action, replici ale sniperelor reale

==================
Disclaimer: daca aveti intrebari referitoare la continutul acestui regulament, si nelamuriri de ordin tehnic (cum ar fi aspectul unui SAW in realitate, ce este acela un drum-mag etc), nu ezitati sa intrebati autorii sau organizatorii eventurilor care adopta acest regulament, pentru a fi siguri ca puteti participa cu un model specific de replica, la evenimentul respectiv, incadrat in clasa pe care o doriti.

Pentru regulamentul de joc al fiecarui event consultati anunturile organizatorilor. Pot exista reglementari suplimentare dar in cazul nostru nu si contradictorii cu aceste restrictii.
Honda- The Power Of Dreams
When Nothing Goes Right, Goes Left


Spartan Wars 2 ---- Checked
Overload 4 ---- Checked
Border War 7 ---- Checked
Overload 5 ---- Checked
Border War 8 ---- Checked
Overload 6 ---- Checked

User avatar
marian
Posts: 723
Joined: 20 Nov 2011 18:48
Location: oradea
Contact:

Re: Regulamentul National de limitari de viteze al replicilo

Post by marian » 07 Apr 2016 03:41

Ma tot uit pe aici dar nu gasesc unde scrie mare si citet: regula aia ''oficiala'' cu o bila in aer ..... daca ma ajutati va rog ..nici pe ASR. nu am gasit regula oficiala,ci doar ...ca in bulgaria un anume organizator a propus ca la jocul lui sa fie maxim 3 bile in aer :-? wtf man io nu inteleg nicidecum :ymsigh:

Author: cvlad [ Fri Mar 09, 2012 11:55 am ]
Post subject: Re: Schimbare regulament DMR in SB
operation fulcrum (bulgaria, 2011) avea o regula interesanta pentru replici puternice. nu mai mult de 3 bile in aer, in orice moment
ImageImage

Post Reply